Zakończony w niedzielę III Półmaraton Dąbrowski to inauguracja programu „Dębowy Świat dla aktywnych”, który obejmuje zorganizowanie kampanii promocyjnej w 2010 r. wraz z działaniami towarzyszącymi w celu wypromowania nowego produktu turystycznego. To kolejny, obok przygotowania strategii sprzedaży praw tytularnych do Hali „Centrum”, projekt, który ma zwrócić uwagę na atrakcyjność Dąbrowy Górniczej oraz Województwa Śląskiego.
Inauguracją „Dębowego Świata dla aktywnych” był III Półmaraton Dąbrowski, w którym poza pasjonatami biegania wzięli udział także przedsiębiorcy z regionu. Gestem współodpowiedzialności za miasto i zaangażowania w jego rozwój był ich udział w „Sztafecie aktywności biznesowej”. Biznesmeni przekazywali sobie pałeczkę w postaci zapisanej „Deklaracji aktywnego rozwoju Dąbrowy Górniczej”. Sztafeta „wybiegła” daleko poza miasto. Specjalni posłańcy, biegnąc przez Śląsk aż do Warszawy, wręczali ofertę Naming Rights decydentom w wybranych firmach. Niekonwencjonalne działanie miało zainteresować potencjalnych partnerów biznesowych tematem sponsoringu tytularnego dla nowoczesnego obiektu sportowo-rekreacyjnego, jakim jest Hala „Centrum” w Dąbrowie Górniczej.
W grudniu 2009 roku powstała strategia sprzedaży praw do nazwy tego obiektu, przygotowana przez specjalizującą się w Naming Rights agencję Ciszewski Marketing Sportowy. Hala Centrum to drugi, po katowickim Spodku, największy tego typu obiekt w metropolii Silesia. Dzięki realizacji strategii Naming Rights obiekt ma szansę stać się rozpoznawalny w całej Polsce i w pełni wykorzystać swój potencjał marketingowy.
Drugą kluczową imprezą sportową promującą program „Dębowy Świat dla aktywnych” w 2010 r. będzie I Dębowy Maraton Rolkowo-Rowerowy. Planowany jest on na jesień, zamykając cały cykl imprez sportowo-rekreacyjnych, jakie będą odbywały się w mieście. Oba maratony wyznaczają czas turystyki i aktywności letniej w Dąbrowie Górniczej.
„Dąbrowa Górnicza jest młodym miastem, które do niedawna było kojarzone z ciężkim przemysłem i górnictwem. Od kilku lat wizerunek naszego miasta zdecydowanie się zmienił. Dzisiaj Dąbrowa Górnicza jest najbardziej zielonym miastem województwa śląskiego, które stwarza ogromne możliwości aktywnego wypoczynku. Naszym atutem są 4 jeziora, parki, trasy dla rowerzystów i rolkarzy, AquaPark czy nowoczesna Hala „Centrum”, która jest areną sportowych zmagań na najwyższym sportowym poziomie. To wszystko stanowi o wyjątkowej atrakcyjności Dąbrowy, zarówno dla jej mieszkańców, jak i wszystkich tych, którzy zechcą nas odwiedzić i skorzystać z uroku naszego miasta”, powiedział Zbigniew Podraza, prezydent miasta Dąbrowa Górnicza.
„Dębowy Świat” funkcjonuje jako program społeczny pod hasłem „Integracja – Ekologia – Edukacja” i ma zadanie stopniowo budować wizerunek miasta aktywnego, zielonego i prosportowego, postrzeganego dotychczas przez pryzmat górniczego i przemysłowego regionu. Walory naturalne miasta, jego potencjał przyrodniczy oraz rozpoczęte w związku z tym inwestycje, wpływają na wartość turystyczną Dąbrowy Górniczej, co ma pokazać realizowana kampania. W jej ramach zaplanowano produkcję filmu reklamowego oraz map turystycznych, a także akcję billboradową. Kampania ma za zadanie wypromować głównie turystykę krótkoterminową, w tym rodzinną, sportową i biznesową.
http://media.ciszewskipr.pl/pr/161899/debowy-swiat-dla-aktywnych-ruszyla-kampania-promujaca-dabrowe-gornicza-jako-atrakcyjnie-turystycznie-miejsce