Gęsia szyja

Nasza droga na Gęsią Szyję z Rusinowej Polany. Było już późne popołudnie, i chcieliśmy zdążyć przed zachodem słońca wrócić do samochodu. Wcześniej byliśmy na Wiktorówkach w sanktuarium Maryjnym. Po drodze na Gęsia Szyję zaliczyliśmy spotkanie z owcami.

Po drodze, kiedy już dochodziliśmy niemal do końca, zaczęło grzmieć i okropnie błyskać. Jedynym rozsądnym wyjściem był powrót. Kiedy tylko dopadliśmy samochodu, zaczęło okropnie lać. Gdybyśmy zwlekali z zejściem chociaż przez moment, bylibyśmy cali mokrzy i pewnie zamiast schodzić, zjechalibyśmy z góry, zwłaszcza już pod koniec, przed samą Rusinową Polaną. Oczywiście, po drodze, z pośpiechu, potykaliśmy się od czasu do czasu. Właśnie czytałam, że najczęściej można załamać nogę z pospiechu, kiedy nadchodzi burza i turyści zbyt spieszą się przy schodzeniu.

Gęsia Szyja ma 1489 m n.p.m., leży w w reglowej części Tatr Wysokich. Zbocza Gęsiej szyi są porośnięte trawą i lasami świerkowymi. Grupa Gęsiej Szyi jest oddzielona od Koszystej przez Rówień Waksmundzką. Wierzchołek Gęsiej Szyi składa się z dolomitowych skałek, są to tzw.. Waksmundzkie Skałki. W drodze na szczyt Gęsiej Szyi warto oglądać piękne widoki: szeroką panoramę Tatr od Tatr Bielskich, przez Tatry Wysokie do Tatr Zachodnich. Z Rusinowej też już je widać.
mks

hastagi na stronie:

#rusinowa polana mapa #gęsia szyja mapa #we are what we repeatedly do excellence then is not an act but a habit tłumaczenie